Marea Viva. Xosé M. Fachal. |
Boas
tardes,
Rematamos
xa este primeiro Encontro.
Antes
de calquera outra cousa, agradecer a vosa participación. Aquí,
durante unha fin de semana, pagando, sen un premio impreso en papel
que levar a casa e con deberes. Porque isto non queda aquí, do que
non podemos adoecer é de non contar, de non difundir, de non
espallar a marea.
Moitas
grazas, repito, por vir. Por ser optimistas. Estou convencida de que
se non o forades estariades nas vosas casas: non creriades na
posibilidade do cambio.
As
razóns de organizar este Encontro
foron varias:
- A necesidade de coñecernos, de xuntarnos, de contarvos que no Val Miñor fomos quen de organizar unha Coordinadora de Centros de Ensino Público, integrada pola práctica totalidade dos centros desta comarca, e co ánimo de facerlle fronte aos recortes, á LOMCE, e a calquera medida que supoña un detrimento do Ensino Público.
- A necesidade de coñecer aos que estades noutros lugares, de escoitarvos, de enteirarnos de primeira man das accións que levastes ou quixestes levar a cabo noutras comarcas e das novas iniciativas de cara a este curso que comeza. Dixo Susan George nunha entrevista: “Internet é unha ferramenta estupenda, pero non é o lugar onde ten que levarse a cabo a revolución. Internet pódese utilizar para facilitar a información e a documentación que a xente necesita para formase e apoiar a loita na rúa, pero a protesta só na web non ten potencia.” Tamén falamos desto, do que os novos medios nos facilitan, pero está esa necesidade do contacto.
- A necesidade de vivir a Marea e de espallala a todos os recantos de Galicia.A primeira ribeira á que se vai achegar esta Marea, que se torna viva, é á da Illa de Arousa, o 9 de novembro.
- O convencemento de que as mareas, os sindicatos, as alumnas e os alumnos, as ANPAS... debemos loitar xuntas. Sempre sumando, nunca restando.
E
chegou a fin de semana do Encontro.
Participación:
137 inscricións. 69% do Val Miñor, 31% doutros lugares de Galicia.
Grazas.
Somos
moitos? Poucos? Só me atrevo a afirmar que, por moito baile de
cifras co que intentemos xogar, por moitas voltas que lle deamos a
estatística, 5 de cada dez participantes... son a metade.
Grazas
por vir.
Comezamos
moi ben: Rexina
Veiga
alentounos afirmando que este tipo de plataformas supoñen o presente
e o futuro, aínda que nos sintamos moitas veces “arrombados contra
as cordas”. Deleitounos co seu texto, como Pepe
Cácamo.
Moitos disfrutaban del ao tempo que o facían dunha imaxinaria onda
de chocolate La
Perfección.
As
exposicións dos que conformaron a primeira mesa déronnos claves
coas experiencias que contaron. Sacamos que se pode facer. Eso sí,
cada centro, coa súa idiosincrasia. Tamén, o importante que é
darlle unha parte lúdica, plástica, e creativa. Non só para
enganchar ao alumnado, que é importantísimo, senón por nós
mesmos. Que todo esto sexa, como nos dicía Amador, un descubrimento
e unha experiencia en sí mesmas. Nos citaba Amador
a Cortázar: “Tenemos que cambiar la vida, desde la vida”.
Defender o que defendemos, pero reinventando e creando, xa que a
resistencia, unicamente, non resiste. Sexamos persoas propositivas!
Grazas
Jurjo
Torres
por selo. Por dicirnos que esto merece a pena porque é posible. Por
axudarnos a mantermos alerta ante a posible formación doutro senso
común conveniente para algúns. Por recordarnos que educar parte dun
proxecto político (no bo sentido do termo) e tamén dun acto de amor
e de esperanza.
Grazas
Ramón
Facal por
selo tamén e facernos esa outra lectura do informe PISA. Por
divulgala, por continuar abrindo unha fenda necesaria entre os medios
de comunicación; por recordarnos que non existen diferenzas
significativas entre os resultados académicos de centros de ensino
públicos e privados.
Non
podo aquí resumir as vosas achegas, sería demasiado. Pero todos e
todas levamos moito do que nos dixestes na cabeza. Moita enerxía e
un traballo estupendo: ordenalo nela.
Amador,
que importante aquelo de que se necesita un núcleo duro que estea,
pero tamén un gran grupo de xente que vai e vén. Non nos podemos
“queimar”, non se pode estar “a tope” en todo. Paréceme unha
aprendizaxe para a vida! Grazas.
Neste
tempo, ademais, axudaranos a isto o ciberespazo. Aproveitemos esta
vantaxe!
E
por fin, a Asamblea. O momento e lugar de aprobar as decisións.
Recordemos
os acordos.
1.
Mobilización o sábado nove de novembro, contra as 12:30, na Illa de
Arousa, en solidariedade co director expedientado, Alfonso Malvido.
2.
Convocar xuntanzas e asembleas ou claustros nos centros para dar a
coñecer o movemento e as propostas que temos. Crear, onde se poida,
Coordinadoras de centros.
3.
Xeneralizar os Venres negros.
4.
Unirse como centros ou comarcas á Marea
Verde a través do blog:
mareaverdedoensino.blogspot.com.es,
creando unha rede galega de centros.
5.
Acordar unhas propostas comúns, uns puntos mínimos para a
mobilización. Propoñemos como documento base, En Defensa Propia.
6.
Crear a Festa do Ensino Público.
7.
Continuar cos Peches nos centros.
8.
Implicar ás nais e aos pais, e ao estudantado (curso superiores de
ESO, bacharelato, Formación profesional, EOI…) participando con
eles, abrindo o centro, informando da situación e accións,
realizando asembleas coas ANPAs.
9.
Realizar accións visíbeis, darnos a coñecer informando.
10.
Celebrar novos Encontros noutros centros e lugares.
11.
Levar as Aulas á rúa: realizar acción visíbeis, creativas,
que sexan atractivas para os medios de comunicación, á vez que nos
sirvan para informar da nosa oposición e as nosas propostas.
12.
Desobediencia á LOMCE (informarse e informar da nosa oposición ás
actuais políticas educativas e de recortes).
Sobre
todo, Marea Verde, venzamos o déficit de contar!
Cando
por fin parecía que nos podiamos relaxar un pouco, Vichelocrego
Teatro
aparece
cunha
idea nova sobre posible financiamento. Esperamos, así e todo, que
todo isto non nos coste un ollo da cara! Menos mal que Tres
Peixes Voando nos
resarciron un pouco.
Agradecer
a Sindicatos, ANPA, por asistir á mesa; é un paso grande no camiño
conxunto. E por recordarnos de paso que, se a alguén lle podemos
poñer o adxectivo de sostible, é aos avós e ás avoas.
Grazas
a Clara
Vitorino
por achegarnos á realidade veciña. O enorme conflito que hai na
educación alén do Miño. E por facelo desa maneira.
Remato cun fragmento dun texto de Guadalupe Jover, profesora de Secundaria e
unha das promotoras da plataforma Yo
Estudié en la Pública:
“Nada de esto nos será dado desde arriba. Combinemos pues, la
necesaria denuncia de lo que compete a los poderes públicos, con la
energía, el rigor, la audacia y la imaginación que nos permitan
construir, entre todos, la escuela que queremos y a la que no estamos
dispuestos a renunciar”.
Mar Platero.
No hay comentarios :
Publicar un comentario